Svar på kommentar

Fråga: Vad märker ni för skillnad på er själva när ni tränar och äter bra? piggare? orkar mer? ser ni skillnad på eran kropp? fastare mage, rumpa osv?
 
Svar:
Johanna- Det har nu gått en vecka från att vi började vår "clean eating" och jag känner absolut skillnad! Den största omställningen för mig är att inte äta något godis eller sötsaker. Jag har aldrig haft något godisuppehåll av något slag, (har för stort beroende), men jag känner redan nu hur bra jag mår utan det! Skillnad ser jag, faktiskt redan efter en vecka. Jag vägde och mätade mig när vi började med dieten, och efter en vecka så är det skillnad både på vågen och måttbandet! Det här är super! Jag mår jättebra, känner mig inte lika uppsvälld, och absolut inte lika sötsugen! Förut så gick jag och åt när jag inte hade något att göra men det känner jag att jag inte behöver nu, just för att man äter alla mål om dagen, mer behövs inte!
 
I början på dieten så mådde jag lite dåligt, jag mådde lite illa ibland och kände mig konstig, men det är nog den stora omställningen för kroppen, att äta så mycket protein, inget socker osv! Men jag mår jättebra och jag sover bättre på natten och somnar även snabbare. 
 

 
Lowa - Jag kan inte påstå att jag ser någon skillnad än så länge (förutom lite på magen). Dock känner jag skillnad när det gäller energi och hur kroppen fungerar. Som jag skrev för någon dag sedan så har jag känns mig ganska trött och slut. Jag har behövt lägga mig och vila/ ta en pn en liten stund innan eller efter middagen för att annars somnar jag kl 8 på kvällen. De första dagarna hade jag knappt energi till att träna och jag har blivit lätt illamående efter konditionsträning (idag har det dock känns betydligt mycket bättre efter intervaller på gymmet!). Det enda stället på kroppen jag ser skillnad är på magen. Den har blivit mindre svullen och uppblåst som innan och det är därför jag inte äter lika mycket kolhydrater.
 
Jag har ingen aning om det är normalt att tappa så mycket energi de första dagarna. Men idag har det känts betydligt bättre. Jag tror bara att det blev en sån stor omställning för kroppen att den blev "chockad". Idag går vi in på vecka 2 och det känns betydligt bättre. De första dagarna blev jag inte mätt och kände sockersug heeela tiden. Idag har jag inte känns något av det!
 
Och vad det gäller skillnad utseendemässigt på kroppen vågar jag nästan inte ens ta reda på. Jag har vägt mig och mätt mig första dagen. Men jag är rädd att det inte har hänt något. Och nu vill jag inte få det att låta som att vikten och måtten är de viktigaste, utan det är hur man mår! Men självklart vill man att det ska hända grejer, det vill ju alla. Jag hoppas ni missförstår mig rätt angående vikt och mått. Jag gör det här för mig själv, då vill jag gärna ha de resultat jag vill nå. Men efter en vecka, känns som att det är liiite för tidigt att ta en koll. Jag vill inte bli missnöjd...
 
Kommentarer
MADDISENJ.SE säger:

Kul att läsa. Jag blir mycket piggare och orkar mer när jag tränar

2014-04-15 | 12:59:47
Bloggadress: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Matbloggstoppen
Follow on Bloglovin jltr.blogg.se