Johanna - Veckans tips

Den här veckan vill jag tipsa om hopprep. Ja, ni vet nog vad ett hopprep är men idag upptäckte jag att hopprep är sjuukt jobbigt. När man var liten hoppade man alltid hopprep på rasterna, och jag minns hur roligt det var!
Idag tog jag fram hopprepet som uppvärmning och herre vad jag fick upp flåset! Roligt var det också.
Det är alltså perfekt som uppvärmning då man blir varm i hela kroppen, till skillnad från att tex. cykla då man bara värmer upp benen. 
 
Hoppa i 5- 10 minuter, jämnfota, ett ben, baklänges, ni kommer att bli varma! Jag tror inte heller att jag är själv med att tycka att det är väldigt tråkigt att cykla/gå/springa. Så nästa gång ni är på gymmet, ta fram hopprepet och kör några minuter. SÅ HIMLA KUL! Förutom då man lyckas snärta sig själv flera gånger på samma ställe..hehe
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Matbloggstoppen
Follow on Bloglovin jltr.blogg.se