Nyttiga frallor - snabbgjorda!



5 äggvitor 
5 tsk bakpulver
4,5 dl valfritt mjöl (jag hade 50/50 rågsikt och grahamsmjöl)
250g lätt kesella
1/2 dl vetekross
3 msk linfrön
Valfri topping (jag hade linfrön)

Blanda alla ingredienser till en smidig deg (tillsätt mer mjöl om du tycker det känns nödvändigt). Rulla små bollar och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Strö på toppingen, ev pensla med vatten innan om bullarna fick en mjölig yta, fröna ska kunna fastna. Grädda i 20-25 min i 200 grader mitt i ugnen. 

PS Jag gjorde ganska små bröd. Dom jäste dåligt så gör gärna lite större bollar men grädda lite längre då! 


/ Lowa
Kommentarer
Liborius säger:

åh så gott:D

2014-05-17 | 08:53:11
Bloggadress: http://liborius.se
Linnéa Alpsten säger:

Det där måste jag testa att göra, låter supergott :D

2014-05-26 | 10:55:04
Bloggadress: http://linneaalpsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Matbloggstoppen
Follow on Bloglovin jltr.blogg.se