En bra hållning

För några dagar sedan hade vi en lektion där vi fick lära oss hur man får en bra hållning i kroppen. Vi skulle ta två bilder. En bild där vi är helt avslappnade och står som vi alltid annars gör, och en bild då vi tänker på hur vi står och vilket hållning vi har. Vilken skillnad alltså!
 
Vi fick lära oss att man ska tänka sig att det går en rak linje genom hela kroppen ( om man kollar från sidan), Linjen ska skära genom örat, högsta punkten på axeln, mitt genom bröstkorgen, strax bakom höften, genom knät och precis framför vristen. Det här varierar ju dock väldigt mycket beroende på hur mycket svank man har tex, eller om man är sne i kroppen på något vis. Men det är bra att ha något att eftersträva!
 
 
Det tar verkligen emot att lägga ut dessa bilder, men jag känner att jag vill visa vilken skillnad det blir. Skillnader som man aldrig tänkt på annars (Inte jag iallafall). Det var inte alls roligt att se den vänstra bilden, Men å andra sidan så ser jag ju nu vad jag gör för fel och hur jag kan rätta till det!
 
Puss och kram! / Johanna
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Matbloggstoppen
Follow on Bloglovin jltr.blogg.se