Johanna - Morotscupcakes med citronfrosting

Jag kan inte få nog att baka, det är bara sååå himla roligt! Idag testade jag att göra Morotscupcakes med citronfrosting. Dock så ändrade jag receptet väldigt mycket och gjorde om det efter ingredienser jag hade hemma. Jag delar med mig av mitt egna recept, just för att jag tycker de blev så himla goda!
 
MOROTSCUPCAKES MED CITRONFROSTING (ca 9 st) 
Ingredienser;
1 dl osötad mandelmjölk
1 tsk kokosolja
3 msk kokosmjöl
2 msk dinkelmjöl
1 dl rågmjöl
1 tsk bakpulver
en nypa vaniljpulver
1/2- 1 tsk kanel (Jag älskar kanel så jag tog ca 1 tsk, det smakar mjukpepparkaka mhh)
1/4 tsk ingefära
2 tsk agavesirap
ca 1/2-1 dl finrivna morötter
 
Sätt ugnen på 175°.
Vispa ihop ägg, mjölk och kokosolja. 
Rör ihop alla torra ingredienser i en annan bunke och rör sedan ned i äggblandningen. 
Häll ner agavesirap och morötterna och rör till en jämn smet. 
Klicka smeten i muffinsformar och ha i ugnen i ca 20 min. 
 
CITRONFROSTING
3 msk philadelphiaost
2 msk kvarg
1/4 dl mandelmjölk (inte alls mycket)
citron och citronskal efter smak
ca 1 tsk agavesirap
 
Rör ihop alla ingredienser och bred på muffinsarna. Toppa med lite rivna morötter. KLART! ♥
 
 
Kommentarer
Linnéa säger:

Smaskens :D

2014-04-29 | 14:33:26
Bloggadress: http://makeupbylinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Matbloggstoppen
Follow on Bloglovin jltr.blogg.se