Chocolate brownie peanut butter cake

Idag fick jag ett baksug igen, så jag var tvungen att slänga ihop en kaka! Här kommer receptet. 
 
Chocolate brownie peanut butter cake;

1 dl havremjöl ( havregryn mixat till ett mjöl i mixer)
1 dl kokosmjöl
1/2 msk fiberhusk
1/2 dl kakao
1 dl stevia strö
1 äggvita
1,5 dl kvarg
1 dl valfri mjölk (jag använde osötad mandelmjölk)
1 tsk bakpulver
1 msk jordnötssmör + 1 msk smält kokosolja för toppingen
 
Sätt ugnen på 180°. Mixa allt i en mixer och häll i en liten bakform med bakplåtspapper. Smält kokosoljan över ett vattenbad och blanda i jordnötssmöret. Häll jordnötssmörsblandningen över kakan och ha i ugnen ca 25min. 
Jag har strött lite kakaonibs på för att toppa den med lite crunch!
 
 
 
 
Hur smaskig ser den inte ut? /Johanna
Kommentarer
Linnéa Alpsten säger:

Oh myyy goood vad gott :D :3

Svar: Ja den blev faktiskt riktigt god! :D
Johanna Lowa

2014-05-03 | 22:12:29
Bloggadress: http://linneaalpsten.blogg.se/
Olympia Thurfjell säger:

Hej!
Nu är veckans blogg avgjord. Gå in och se om du vann!
http://lympan.blogg.se/2014/may/avgjort-veckans-blogg.html
Redan imorgon så kommer det upp en ny veckans blogg. Var gärna med och tävla nästa vecka också!

2014-05-04 | 19:58:44
Bloggadress: http://lympan.blogg.se/
Anonym säger:

Är det en halv deciliter kakao eller en halv matsked? Det står bara 1/2...

Svar: Oj! Ursäkta! Det ska vara 1/2 dl kakao! :)
Johanna Lowa

2014-05-11 | 15:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Matbloggstoppen
Follow on Bloglovin jltr.blogg.se