Chokladbollar på ett bättre sätt



Idag har jag varit fruktansvärt choklad sugen! Ibland har man bara det där suget att man måste verkligen ha och idag var en sån dag! Eftersom socker är uteslutet just nu så kan jag inte köpa choklad och hemmagjord blir alldeles för bitter, tycket jag. Så jag gjorde vanliga chokladbollar, med sötningsmedel istället för socker. Dom blev faktiskt helt okej, nästan bättre än vanliga till och med. 

Tänkte dela med mig om hur jag gjorde dom ifall någon känner sig sugen på att testa! Och detta är inget tjafs med en massa proteinpulver, jordnötssmör, dadlar osv. Detta är vanliga chokladbollar på ett litet hälsosammare sätt! 


Ingredienser

3 dl fiberhavregryn
100 g margarin
2 krm vaniljsarom
1 msk sötningsströ
2 msk kallt kaffe
2 msk kakao

Rulla i kokosflingor och kyl/frys ner

För ännu bättre/nyttigare använd vanlig vaniljstång eller ekologiskt vaniljpulver (inte socker) och naturellt kokosolja istället för margarin. Men jag tog det jag hade hemma, funkar lika bra! 

/ Kramar från Lowa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Matbloggstoppen
Follow on Bloglovin jltr.blogg.se